Wadowice 2015   W weekend 5–6 września br. odbyła się pielgrzymka parafialna do ważnych dla każdego Polaka miejsc w naszej ojczyźnie: Wadowice – Częstochowa - Licheń. Wyruszyły 24 osoby pod duchowym przewodnictwem ks. wikariusza Krystiana. Przed wyjazdem wstąpiliśmy do kościoła, by czekającą nas drogę zawierzyć opiece Wielkoockiej Królowej.

Ksiądz pobłogosławił nam i o 6.00 wyruszyliśmy w kierunku Wadowic. Po drodze krótki rekonesans w Kalwarii Zebrzydowskiej i już o 12.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie domu Św. Jana Pawła II. Dom rodzinny naszego wielkiego rodaka jest perfekcyjnie przygotowany do zwiedzania. Elementy stałe domu przeplatają się z multimedialnymi wstawkami. Wszystko stanowi  pięknie wyeksponowaną całość o życiu, działalności, podróżach i dziełach Ojca Św. Na zwiedzających robi to wielkie wrażenie, zwłaszcza, gdy przewodnikiem jest pani Las snująca opowieść z tak wielką ekspresją i empatią. Popłynęła łezka… W Wadowicach  nie można było nie zaliczyć papieskich kremówek.

Na sobotni wieczór dojechaliśmy do Częstochowy, gdzie wzięliśmy udział w ważnych nabożeństwach: mszy św. w bazylice z okazji ogólnokrajowych dożynek, Apelu Jasnogórskim w Kaplicy Matki Bożej oraz Drodze Krzyżowej na Jasnogórskich Wałach. Krótki sen w niezbyt komfortowych warunkach i po śniadaniu wyruszyliśmy w dalsza drogę by zdążyć na 12.00 na mszę św. w bazylice licheńskiej. Ogromna świątynia mogąca pomieścić 30 tys. osób wypełniona pielgrzymami - trudno było znaleźć tubylców. Mimo siąpiącego deszczu zwiedziliśmy Salę Papieską, kościół Św. Doroty, a co odważniejsi także przeszli na szczyt Golgoty. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Lasku Grąblińskiego - miejsca objawień Maryi, gdzie mieści się kapliczka z kamieniem, na którym odbite są stopy Maryi /?/. Powrót długi, wielogodzinny upłynął na modlitwach, śpiewaniu pieśni i piosenek.